“Київська Швейцарія”: що це таке і де вона знаходиться?

київська швейцарія

Сто років тому у нашій столиці була місцевість, яку городяни називали “Київською Швейцарією”. Як повідомляє сайт “Мій Київ”, по-справжньому насолодитися її краєвидами можна було тільки в літню пору року під час трамвайних поїздок.

Трамвайний маршрут “Київська Швейцарія”

На початку ХХ століття в українській столиці спорудили трамвайний маршрут, який з’єднував нижню і верхню частину міста. Маршрут проходив через горбисту місцевість на правому березі Києва і вражав своїми неймовірними краєвидами. Звивиста річка, високі пагорби, унікальна природа, круті підйоми та спуски – усе це вражало подорожуючих своєю красою. Відповідно через те й містяни назвали цей маршрут “Київською Швейцарією”.

Трамвайна лінія на цьому маршруті була споруджена у 1904-1906 роках, вона з’єднувала тодішню Кирилівську площу (зараз це неподалік від стадіону “Спартак”) із районом Лук’янівки та проходила через Врубелівський узвіз і вулиці Макарівську, Нагірну, Овруцьку.

По маршруту “Київської Швейцарії” слідували лише два номери трамваїв – 12-тий і 18-тий. Слід зауважити, що курсували вони тільки у літній період. Відповідно насолодитися унікальними та живописними ландшафтами даної місцевості можна було тільки влітку.

Через надто круті підйоми та спуски у зимовий період трамваї ішли в об’їзд через частину сучасної вулиці Глибочицької.

київська швейцарія

Занепад “Київської Швейцарії”

На жаль, краєвидами “Київської Швейцарії” пасажири милувалися недовго. Перша світова війна, більшовицька революція, післяреволюційна боротьба – усе це внесло свої корективи і в транспортну мережу Києва. Спочатку трамваї по даному маршруту ходили з меншою інтенсивністю, а згодом більшість колій було пошкоджено, що призвело до неможливості функціонування маршруту.

Коли взялися за відновлення трамвайних ліній, маршрут “Київської Швейцарії” опинився у кінці списку. І як це часто буває, поки добралися до кінця списку, то вже кілька разів усе перегралося, і у підсумку маршрут вирішили взагалі не відновлювати.

Частину трамвайної траси заасфальтували та пристосували для руху автомобілів. Та й зрештою після облаштування широкого Подільського спуску, доступного для автомобільного транспорту, потреби у трамвайному маршруті уже не було.

Ще деякий час краса ландшафту “Київської Швейцарії” була доступна для пішоходів. Втім, згодом колишні панорами почали ховатися за високими деревами, зарослими чагарниками та новозбудованими гаражами.

Неймовірна краса, яка виднілася трамвайним пасажирам сто років тому, залишилася лише на листівках то фотографіях.

Наразі у Києві про відновлення даної місцини мова не йде. Та й зрештою і можливості такої уже не має, адже частково у цих місцях з’явилася забудова, якої раніше не було.

Для поціновувачів нашої історії та любителів мандрувати рідним краєм пропонуємо також переглянути матеріал маршрути Львівщиною: PARK3020 – тут дізнаєтеся багато цікавого про сучасний парк скульптур та маршрут, за яким можна до нього добратися.

Коментувати

Попередня стаття

На Бережанщині перекинувся автомобіль “Мазда”. Є травмовані

Наступна стаття

На Кременеччині водій “Шкоди” врізався у трактор і отримав важкі травми