Через «Файну картку» водіям стало не так вигідно працювати в маршрутках. Однак і зараз часто вони спеціально не видають квитки, щоб покласти собі в кишеню кілька сотень гривень.
«Найвигіднішими» у Тернополі вважаються маршрути, які проходять повз зупинки «Ринок», «Автовокзал» та «Залізничний вокзал». Не менш «прибуткові» і автобуси «дальнього сполучення»: 11, 14, 19, та інші. І доки перевізники скаржаться на збиткові тарифи, водії з одного рейсу в «кишеню» можуть покласти круглу суму. За нашими спостереженнями з одного «кола» водій може «заробити» 300 грн. Якщо в день таких рейсів десять – сума може бути 3000 грн. і більше.
Транспортна реформа потребує продовження. Сьогодні, з точки зору економії та здорового глузду, користуватися “електронним квитком”, який першим в Україні впровадив Тернопіль, вигідно. Збереження готівкового розрахунку потрібно хіба не зовсім чесним перевізникам, котрі прагнуть “тримати тіньові гроші”, а також тим, хто не користується громадським транспортом. Натомість, більшість містян обирають саме електронний квиток.
Три роки назад у Тернополі вперше в Україні почала працювати безготівкова систему оплати за проїзд у громадському транспорті. Незважаючи на деякі проблеми та супротив недобросовісних перевізників, цей проєкт відбувся. Сьогодні «Файна карта» («Соціальна карта тернополянина»)- це звична частина життя тернополян, а інші міста активно переймають досвід Тернополя щодо запровадження такої системи.
За розрахунками експертів «Карта тернополянина» дозволяє заощадити протягом року близько 800 грн.
Крім проїзду на транспорті, персоніфіковані карти “Загальна”, “Пільгова”, “Учнівська/Студентська” вже сьогодні дозволяють економити до 12 % у різних закладах, від магазинів, до аптек. Поступово перелік закладів, де приймають “карту тернополянина” зростає.
Безготівковий розрахунок дає змогу возити ВСІХ пільговиків
Безготівковий розрахунок вже зараз дає кілька суттєвих переваг. У першу чергу — це можливість перевозити БЕЗ ОБМЕЖЕНЬ пільгові категорії населення. Нагадаємо, що ще кілька років тому через постійне завищення кількості пільгових пасажирів перевізниками існувало обмеження до 6 чоловік на автобус.
Сьогодні є змога чітко порахувати пасажирів і пільговиків у автобусах та тролейбусах возять без жодних обмежень. Скажімо, в середньому за рік перевозять 9-10 мільйонів пільговиків. Знаючи реальну кількість пільговиків, місту вдається економити величезні кошти.
Крім того, “електронний квиток” дозволяє по можливості утримувати мінімальну ціну на проїзд за рахунок оптимізації.
Активні користувачі транспорту користуються «Файною картою»
Враховуючи статистику, надану оператором, на сьогодні більше 97 % тих, хто користується громадським транспортом Тернополя мають або “карту тернополянина”, або неперсоніфікований проїзний “електронний квиток”. Можна з впевненістю говорити, що у Тернополі успішно відбувся перший етап переходу до європейської моделі оплати за проїзд у громадському транспорті. У Європі практично немає готівкової оплати за проїзд. Більшість сплачує або банківською картою, або спеціальним електронним квитком.
Які є «Файні карти»
Нагадаємо, що є кілька видів карт.
“Соціальна карта тернополянина – Пільгова” – персоналізована картка, видається безкоштовно пенсіонерам та іншим пільговим категоріям населення, що проживають у Тернополі, і мають право на безкоштовний проїзд у транспорті.
“Соціальна карта тернополянина» – Учнівська/Студентська” – персоналізована картка, видається учням та студентам і дозволяє сплачувати половину вартості проїзду у комунальному транспорті.
“Соціальна карта тернополянина — Загальна” – це персоналізована картка, яка видається усім, хто зареєстрований у місті Тернополі. У перспективі її власники будуть користуватися найнижчим з можливих тарифів на проїзд транспортом.
Проїзний квиток тривалого користування “Електронний гаманець” – може бути придбаний будь-ким для користування у комунальному транспорті.
Проїзний квиток тривалого користування на проїзд у тролейбусі, неперсоніфікована картка, може бути придбана будь-ким.
Читайте також:
Водії маршруток крадуть гроші, не видаючи квиток. Що робити?
Коментувати