Перший тиждень роботи нової безготівкової системи оплати за проїзд “Єдиний квиток”: проблеми та шляхи їх вирішення

громадський транспорт Тернополя

У Тернополі вже майже тиждень діє нова безготівкова система оплати за проїзд у громадському транспорті – «Єдиний квиток».

Тернопіль став одним з перших міст в Україні, де повністю відмовився від готівкового розрахунку в усьому громадському транспорті. Зрозуміло, що виникають проблеми та неточності у роботі. У цей перехідний період найважливіше завдання місцевої влади виявити такі проблеми та швидше їх вирішити на користь пасажирів.

Тернополяни і гості нашого міста вже активно обмінюються думками у соцмережах щодо переваг та недоліків «Єдиного квитка». Які з них пасажири найчастіше відзначають.

Безготівковий проїзд у транспорті

Більшість пасажирів, які активно користуються громадським транспортом, вже давно мають «Файну карту» або неперсоніфікований проїзний. Тому повна відмова від готівки їх не зачепила. Вони як і раніше оплачують карткою безготівково.

Однак виникла проблема для приїжджих, зокрема для мешканців Тернопільської області. Також для тих, хто рідно користується громадським транспортом та принципово не оформляє «Файну карту». Їх абсолютна меншість, але вони дуже активні у соцмережах. Вони змушені призвичаїтися до нових правил. Замінити готівку, купленим «Єдиним квитком».

коментарі ФБ

Термін пересадки: 30 хвилин

Найжвавіші дискусії ведуться щодо терміну на пересадку. Наразі у транспорті ви можете перебувати довше 30 хвилин від моменту валідації квитка. Тобто коли ви здійснили пересадку, а з моменту валідації пройшло 25,27 чи 29 хвилин, ви все-одно маєте право на безкоштовний проїзд, навіть якщо їхатимете 5, 10 чи 15 хвилин з моменту пересадки.

Кількість пересадок необмежена, обмежений лише час.

Значна частина тернополян обґрунтовує потребу збільшити час на пересадку, через довге очікування на транспорт та затори. Очевидно дискусії будуть продовжуватися й на рівні міської ради.

Де купити «Єдиний квиток»

Станом на жовтень  функціонує 44 авторизованих пункти поповнення електронних квитків (персоніфікованих і неперсоніфікованих електронних квитків), які розміщені у різних мікрорайонах Тернополя. Також у місті з 1 жовтня працюватимуть більше 110 терміналів самообслуговування EasyPay, які будуть розміщені на зупинках громадського транспорту по всьому місту і через які можна буде придбати разовий квиток на проїзд у громадському транспорті. Розклад точок продажу є на сайті міської ради.

Незважаючи на інформаційну політику міської ради, все таки відчувається недостатня поінформованість пасажирів про те, де можна купити «Єдиний квиток». Також тернополяни звертають увагу на незручності роботи терміналів зранку і ввечері. Для прикладу термінал EasyPay розміщений у магазині, який відкривається у 9-00, а люди їдуть по справах з 6-00. Цю часову та логістичну проблему теж треба вирішувати.

 

Некоректна робота валідаторів

Під час запуску нової системи «Єдиного квитка» зустрічаються випадки некоректної роботи валідаторів та пунктів продажу. Зокрема, у перші дні, були випадки, коли термінал брав гроші за квиток, але сам квиток не друкував. Або гроші зчитуватися з картки двічі. Ці технічні проблеми вже малопомітні, але необхідне постійне технічне супроводження, щоб ці проблеми більше не виникали.

Проблема з виготовленням «Файної карти»

Як завжди, частина тернополян взялася за виготовлення «Файної карти» вже після того, як запрацювала безготівкова система. Від того й черги й проблеми. Зокрема, що карту виготовляють до 25 робочих днів. Тут вихід один: на час виготовлення «Файної карти» треба купити неперсоніфікований проїзний. Але й оператор «Файної карти» має працювати над тим, щоб термін її виготовлення був коротший.

 

Водії маршруток продовжують брати готівку

Ще одна важлива проблема, яку виділяють тернополяни, що водії маршруток продовжують запускати людей за готівку. Цей людський фактор можна виправити лише збільшуючи кількість перевірок саме у маршрутках.

Підсумок

Як видно з повідомлень тернополян, проблеми дійсно існують. І їх можна виправити досить швидко. І міська влада має це зробити. Але найголовніше, людей лякає все нове. Навіть, добра ініціативу подекуди зустрічають вороже, а користь від неї бачать вже згодом.  Найкраще ситуацію з запуском безготівкової системи оплати за проїзд тернополянин Степан Гіжецький:

Читайте також:
Є-квиток: Все що треба знати про новий етап транспортної реформи у Тернополі

Коментувати

Попередня стаття

Робота у Тернополі: свіжі вакансії із найбільшою зарплатою

Наступна стаття

Коронавірус на Тернопільщині сьогодні: статистика за 6 жовтня