Audi A1: історія та огляд моделі авто

Audi A1 є найкомпактнішим автомобілем у преміальному сегменті субкомпактних хетчбеків (B-клас) від німецького виробника.

Ця модель успішно поєднує спортивний дизайн та передові технології Audi у невеликому форматі, позиціонуючись як прямий конкурент для таких автомобілів, як Mini та Alfa Romeo MiTo.

Перше покоління (2010–2018): народження преміум-компакту

Концепція та дебют

Історія Audi A1 почалася з демонстрації концептів: Metro Project Concept у 2007 році та п’ятидверного A1 Sportback у 2008 році. Серійна версія була офіційно представлена світу 4 березня 2010 року на Женевському автосалоні.

Автомобіль першого покоління був збудований на передньопривідній платформі PQ25, спільній з Volkswagen Polo V та SEAT Ibiza. Спочатку ринок побачив тридверну версію, до якої наприкінці 2011 року приєднався п’ятидверний хетчбек, названий A1 Sportback. Дизайн вирізнявся фірмовою масивною решіткою Singleframe та гострою оптикою. Щоб підкреслити молодіжний характер, Audi вперше запропонувала опцію контрастного фарбування передніх і задніх стійок кузова.

Технічні характеристики

Під капотом A1 пропонувалася широка лінійка турбованих двигунів. Бензинові агрегати TFSI мали об’єм від 1.2 до 1.8 літра, а їхня потужність коливалася від 86 к.с. до 185 к.с. Також були доступні дизельні двигуни TDI об’ємом 1.6 та 2.0 літра, здатні видавати до 143 к.с. Ці двигуни агрегатувалися з 5- чи 6-ступінчастими механічними коробками передач або з 7-ступінчастою роботизованою трансмісією S tronic (з подвійним зчепленням).

Особливою сторінкою в історії моделі стала Audi A1 quattro 2012 року – лімітована серія, оснащена системою повного приводу quattro та 2.0-літровим TFSI двигуном потужністю 256 к.с., що дозволяло їй розганятися до 100 км/год всього за 5,7 секунди.

Друге покоління (З 2018 року): більше, спортивніше, цифровіше

Нова платформа та дизайн

У 2018 році Audi представила друге покоління, яке випускається виключно у п’ятидверному форматі під назвою A1 Sportback. Нова модель перейшла на сучасну модульну платформу MQB A0 концерну Volkswagen Group.

Дизайн став значно агресивнішим і помітно збільшився у розмірах. Довжина зросла на 56 мм, сягнувши 4,03 метра. Це збільшення позитивно позначилося на просторі в салоні та об’ємі багажника, який виріс з 270 до 335 літрів. Спереду з’явилися елементи, що відсилають до легендарного ралійного Audi Sport quattro 1980-х років, зокрема, три характерні пласкі прорізи над решіткою радіатора.

Технології та інтер’єр

Салон другого покоління став по-справжньому цифровим. Він отримав повністю цифрову панель приладів Audi virtual cockpit та великий сенсорний дисплей мультимедійної системи MMI Touch (до 10,1 дюйма). A1 також інтегрував передові системи допомоги водієві, запозичені зі старших моделей, такі як система попередження про виїзд зі смуги руху та адаптивний круїз-контроль.

Лінійка двигунів

У другому поколінні Audi вирішила відмовитися від дизельних агрегатів, зосередившись виключно на бензинових двигунах TFSI. Вони позначаються відповідно до нової класифікації потужності: від 25 TFSI (близько 95 к.с.) до 40 TFSI (потужна версія з 2.0-літровим мотором, що розвиває до 207 к.с.).

Преміальність у компактному форматі

Audi A1 є ідеальним вибором для тих, хто шукає преміальну якість, спортивний характер та передові технології у невеликому міському автомобілі. Він виділяється високою якістю матеріалів, чудово налаштованою ходовою частиною та широкими можливостями персоналізації, дозволяючи власникові створити унікальний стиль завдяки контрастним елементам кузова та індивідуальним опціям салону. A1 впевнено доводить, що компактний розмір не є перешкодою для розкоші та динаміки.

Читайте також –
Теплий кредит для бізнесу від Банку Львів: вирішення актуальних проблем

Попередня:

На Тернопільщині керівник банку привласнив 72000 грн з кредитної картки клієнта

Наступна:

У Тернополі викрили злочинну групу, яка поширювала новий наркотик “кратом”

Популярні статті: