Як не прогоріти на відкритті кафе: найпоширеніші помилки новачків

кафе

Відкриття власного кафе чи ресторану – це величезний виклик, але й дуже корисний життєвий досвід.

Багато рестораторів-початківців довго продумують оригінальну концепцію, інтер’єр і маркетингову кампанію, але у творчому запалі забувають про основи. Тож, нагадуємо вам про 7 найпоширеніших помилок, яких новачки припускаються при відкритті закладу громадського харчування.

1. Відсутність плану та необхідних знань

Основа для початку діяльності в будь-якій галузі – підготовка бізнес-плану. Однак деякі люди дивляться на бізнес громадського харчування крізь рожеві окуляри та ігнорують  важливість планування.

Щоб зменшити ризик появи непередбачених витрат, слід завчасно продумувати докладну стратегію роботи та статті затрат. Бізнес-план має відповідати на такі питання:

  • хто?
  • що?
  • де?
  • коли?
  • як?

2. Неправильний підбір місця розташування закладу

У галузі громадського харчування вибір правильного місця розташування має вирішальне значення. Місце, що має низький потенціал відвідування, може зробити збитковою навіть добре організовану кав’ярню. Тому цей заклад слід відкривати в багатолюдних районах, біля торгових чи офісних центрів, об’єктів інфраструктури (вокзалів, ринків, зупинок громадського транспорту, парків відпочинку тощо).

3. Відкриття закладу без врахування попиту на продукцію

Варто ретельно перевіряти конкуренцію та ринковий попит. Наприклад, головний критерій вибору кав’ярні для клієнта – розташування, смак страв, кави та інших напоїв. Якщо ви знайшли ідеальне місце, спробуйте каву та смаколики найближчих конкурентів перед тим як відкривати свій заклад.

У великих містах відвідувачі кафе найбільше замовляють сніданки, салати, роли та піцу. У курортних – фірмові страви, делікатеси та десерти. Серед клієнтів кафе жінок дещо більше.

4. Неправильно розставлені пріоритети та відсутність фінансової подушки

Відкриття закладу – це лише початок, залучення клієнтів – безперервна робота, яка потребує відповідної організації та фінансових вкладень, тому слід обирати пріоритетні напрямки діяльності. Варто пам’ятати про принцип Парето, що 20% витраченого часу приносять 80% користі. Завжди можуть бути менш прибуткові години – це трапляється як з кав’ярнями-початківцями, так і з більш розкрученими кафе чи ресторанами. Отже, фінансова подушка життєво необхідна для підтримки функціонування бізнесу.

5. Немає досвідченого персоналу

Високий рівень підготовки співробітників – елемент, на якому слід акцентувати увагу задовго до відкриття бізнесу. Досконале знання меню – це не лише обговорення окремих страв, але іноді презентація процесу їхнього приготування. Деякі специфічні страви, які є візитівкою закладу, мають бути добре відомі офіціантам. Починаючи від інгредієнтів та закінчуючи нюансами приготування. Ці працівники повинні не тільки викликати симпатію у клієнтів, але й вміти продавати, рекламувати страви з пропозиції та правильно їх подавати. Офіціанти, які не освоїли меню або не знають відповіді на основні питання відвідувачів, – велика проблема, яка може негативно вплинути на імідж кав’ярні.

6. Надто широке та різноманітне меню

Величезний вибір страв може спочатку радувати клієнта, але у багатьох випадках це рішення стає невдалим. Починаючи з логістичних складнощів, пов’язаних із зберіганням великої кількості різноманітних інгредієнтів, і закінчуючи витратами на постачання кухні. До того ж меню, що містить кілька десятків позицій, стане великою проблемою для кухарів та офіціантів. Одночасне приготування та подача багатьох різних страв значно подовжує процес виконання замовлень. Краще звузити спеціалізацію і зосередитися на флагманських стравах найвищої якості, які обов’язково запам’ятають відвідувачі й будуть замовляти саме їх.

7. Невідповідне професійне обладнання

Оптимальний темп подачі страв залежить не тільки від навичок персоналу та його організації, а й від якості техніки. Для професійного закладу не достатньо звичайної побутової техніки. Відсутність вкладень у якісне кухарське обладнання та інвентар – велика помилка, яка може позначитися не лише на смаку страв, а й на кількості прибутку.

Для будь якого формату закладу знадобляться сучасні пристрої, на кшталт пароконвектомати – універсальне кухарське обладнання, що дає можливість використовувати різні режими поєднання пари та примусової конвекції для приготування різноманітної їжі.  Сучасні екологічні рішення значно економлять час та споживають менше енергії. Жарочні шафи із рівномірним теплообміном призначені для смаження, тушкування страв і випікання десертів. Вони прискорюють процес приготування страв, забезпечують високий комфорт, ефективність роботи та порядок на робочому місці.

Як бачимо, ведення своєї справи – це вміння подбати про найдрібніші деталі. Особливо це помітно в ресторанній індустрії, де мають значення не тільки якість і смак, а й декор приміщення чи ідеальна організація роботи. Перші два роки – найважчі для виживання бізнесу. Успіх кафе починається з віри власника, і він має вкладати у проєкт якнайбільше ентузіазму. Багато невдач трапляються через те, що підприємці просто втрачають віру, здаються й пускають все на самоплив. А цього робити ні в якому разі не потрібно!

Коментувати

Попередня стаття

Сергій Надал: У Тернополі 14 вересня о 13-30 відбудеться аукціон з продажу радянського літака. Кошти підуть на армію дронів для ЗСУ

Наступна стаття

Поблизу Ланівців п’яний водій “Фольксвагена” скоїв ДТП. Що йому за це було?